15 Aralık 2011 Perşembe

Banu Avar: “Etrafımız Çevriliyor”.


Araştırmacı Gazeteci Banu Avar Giresun’da Üniversite ve lise gençliği
 İle buluştu. Konuşmasında oldukça ilginç ve dikkat çekici konulara değinen Avar ABD; İngiliz ve İsrail gibi bazı elçiliklerin baskısı sonucu TRT’de programının yayından kaldırıldığını söyledi.




İşime yabancıların isteği ile son verdiler
Gazeteci, televizyon program yapımcısı Banu Avar Giresun Üniversitesi Öğrencilerinin davetlisi olarak geldiği Giresun’da oldukça çarpıcı açıklamalarda bulundu. TRT’de yayınlanmakta olan “SINIRLAR ARASINDA” adlı programıyla Türkiye’nin milli menfaatlerini savunan Avar, TRT’den nasıl kovulduğunu anlatırken “Montaj sırasında senin 15 gün önce işine son verildi denilince şaşırdım. Sonra TRT’nin 2.Adamına giderek bunu sebebini sormak istedim. Bu kişi bana  ‘ne yapalım Banu Hanım her gün bir büyük elçi bizi arıyor ve şikâyetlerin bildiriyor’ dedi. Meğer ABD, İngiltere, İsrail gibi ülkelerin elçilerinin isteği ile işime son verilmiş dedi.

Kafkaslar ile Türkiye arasına hat çekiliyor.
Konuşmasına Türkiye’nin içinde bulunduğu durumu dünyadaki gelişmiş ülkelerin politikalarıyla anlatan kısa bir film gösteriyle sürdüren Avar, son gelişmelere dikkat çekerek sözü Ermenistan sınır kapısının açılmasına getirerek, “Türkiye’nin önü kesiliyor” dedikten sonra, “dikkatinizi çekerim. Kafkaslar'da Azerbaycan ile Türkiye arasına Batılılar Gürcistan, Ermenistan, Kürdistan devletleriyle İsrail ile bütünleşen bir hat çekiyor ve Türkiye’nin önü kapatılıyor. Türkiye, bu hattın gerisinde kendi başına etkisiz bir ülke durumuna getiriliyor” dedi.

İnönü Batıcıydı. Atatük çizgisinden saptı.
Konuşmasını Atatürk çizgisini akamete uğratıldığını anlatarak sürdüren Avar, “Atatürk’ün ölümünden 144 gün sonra batılı ülkelerle 3’lü anlaşmalar imzaladılar. Bunun ne olduğunu öğrenin” diye sürdüren Avar, Recep Peker, Hasan Ali Yücel ve İnönü döneminde bu anlaşmaların yapıldığını belirtikten sonra “M.Kemal’in gidişatının tam tersine gelişmeler yapılmıştır” dedi.

BBC’de Acı gerçeği gördüm.
Konuşmasının bir yerinde İngiltere’de BBC’de çalışırken karşılaştığı gelişmeleri anlatan Banu Avar, bana Türkiye’den bazı İslami kesimlerle röportaj ayarlamam söylenmişti. Ben de İslami söylemleri olan Erbakan’ı onlara bağlamak istedim. Ancak, adamlar ısrarla “Erbakan olmaz diyordu. Kim olacak dediğimde bana üç ismin öneriyorlardı. Biri Abdullah Gül, öteki O zamanlar İstanbul Belediye Başkanı olan Recep Tayyip Erdoğan ve bir de Gazeteci yazar: Fehmi Koru. Her seferinde bu isimlerin istenmesi tüm ısrarlarıma rağmen Erbakan’ın kabul edilmemesi bine şaşırtmıştı Bu dunumu eşimle da konuştum. Sonradan anladım ki Batının geleceğe hazırladığı adamları var ve ta o zamanlardan geleceğin hesabı yapılmış” diye sözlerin sürdüren Avar’ı pek çok genç salona sığmadığı için yerlere oturarak  dinledi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder